Smoelenboek

Are you interested? No really, are you? Ik heb een tijdje geleden besloten toch eens te gaan kijken what the fuss was all about: ik heb een facebook accountje aangemaakt. In a blink of an eye had ik 60 vrienden and counting (en geen énkele zelf uitgenodigd, ik kwam gewoon eens piepen). Dat was nog wel geestig, want ik ken al die mensen ook in het echt, iets wat ik met Linked In ook nastreef maar er zijn er toch een paar door mazen van het net geglipt. Anyhoo, sinds die dag word ik bestookt met mailtjes waarin ik uitgenodigd wordt om allerlei spelletjes te spelen, met mensen die schijnen te willen weten of ik hun travel buddy ben, en wàt weet ik nog allemaal. Ik dacht dat die mensen dat met goeie bedoelingen naar me toe stuurden, en daarvoor wil ik ook even zeggen: bedankt, appreciate it, maar ik kan me hier echt niet mee bezig houden. Nu ben ik erachter gekomen dat het systeem anders in mekaar zit: om een bepaald spelletje te spelen nodigt Facebook je eerst uit om het verder te sturen naar een aantal contacts. Je kan dan klikken op ‘skip’, maar uiteraard zijn er een pak wildklikkers die dat over het hoofd zien en rap rap wat volk selecteren, die dan uiteraard een mailtje krijgen van Facebook. I object!

Vandaar deze tribute aan het adres van Facebook:

Geef een reactie

