Update

Vandaag heb ik voor het eerst op de loopband gelopen. Ik hing in een harnas en werd omhoog ‘gehoist’. Handig machien hoor, door het mechanisme kunnen ze me wat lichter maken – zo ging er plots 20 kg van mijn ideaal gewicht. Beetje zoals hydrotherapie, leren lopen in een zwembad, maar dat kan ik nog niet doen omdat ik mijn halskraag nog niet mag afdoen. Ik voel me na zeven weken met dat ding aan nogal naakt zonder. En zeer onveilig, alsof mijn nek kan breken als een takje. Ik krijg regelmatig pijnscheuten, maar dat zou spierpijn zijn. Kan wel, door die kraag te dragen zijn de spieren in mijn nek natuurlijk ook lui geworden. Dat, én het feit dat de spieren over een breedte van 6 cm losgemaakt zijn van de schedel, over een lengte van ongeveer 15 cm naar beneden. Dat kan al ne keer pieken, I guess.

Anyway, stappen op de loopband. Moeilijk! Ik heb niet genoeg kracht in mijn benen en de coördinatie is gelijk ook nog niet je dat. Hopelijk komt dat allemaal terug, en liefst some time soon…

Geef een reactie

