Dagelijks archief: 21 juli 2008

Dauwlood

Downloadsites, zoals deze, vind ik leuk. Maar omdat laatste versies van applicaties niet altijd de beste zijn vind ik een initiatief zoals http://www.oldversion.com/ zeer de moeite waard. Neem nu BSplayer, een programmaatje waarmee je divx films kan afspelen samen met de ondertitels die je kan vinden op bv http://www.nlondertitels.com: ik gebruik dat al jaar en dag, maar they caved: als je de laatste versies van BSplayer installeert krijg je namelijk een hoop ongevraagde zooi mee op je pctje. De oplossing: teruggrijpen naar een van hun vorige releases, zoals 1.37. Die is goed, snel, licht en luchtig, maar bevat nog geen spy- noch adware. En dàt kan blijkbaar niet. Oldversion to the rescue!


Reboot

Ik heb mijn laptop na 28 dagen es herstart, en nu marcheert het geluid niet meer. Nog eens rebooten lost het probleem niet op. Iemand enig idee? De enige andere wijziging aan het systeem is dat ik “Apple Software Update” eraf gegooid heb (bah, Quicktime). En net nu ik een dvdtje wou zien, natuurlijk.

Dat, en ik moet ook elke keer ik de boel herstart mijn netwerkconnectie ‘repairen’. Zucht.


Lang weekend

Ik ben weer thuis voor het weekend. Deze keer mocht ik hier ook blijven slapen, woohoow! Mijn eigen bed, for a change. Ik kan wel nog niet te veel doen, maar ik heb hier een looprekske staan waarmee ik al wat overweg kan. Niet snel en niet stabiel, maar vorige week ben ik hier nog met de rolstoel binnen gewheeled, en nu heb ik de twee trapjes zelf (ondersteund weliswaar) beklommen.

Ons Mona is ook blij dat ik thuis ben, ze ligt al sinds vrijdag aan mijn voeten. Ongelooflijk wat een liefde je krijgt van een labrador. En straks terug naar het centrum. Het revalidatiecentrum, helaas.