Krukken!

Ik heb deze namiddag een eindje met krukken gestapt, zonder ondersteund te worden dan nog wel. De revalidatie gaat lekker vlotjes, hoewel het voor mezelf natuurlijk onmogelijk snel genoeg kan gaan. Ik heb vorige week nog een discussie gehad met iemand die me tegen mezelf wilde beschermen. doordat het zo vlot loopt begin ik natuurlijk te dromen: hoe tof zou het niet zijn mocht ik ‘ambulant’ kunnen revalideren? Elke dag naar huis en overdag naar hier komen voor therapie? Het begint haalbaar te worden, de criteria zijn dat je geen hulp meer nodig hebt van verplegend personeel, voor het eten, wassen, toilet, enfin, alle dagdagelijkse en diepmenselijke beslommeringen.

Ik ben hier nu een dikke vier weken en voor de meesten hier is dat nog maar het prille begin. De persoon is kwestie was dus nogal geschokt toen ik meldde dat ik over een viertal weken zou willen vertrekken, en ik kreeg een hele rist argumenten over me heen waarom dat niét haalbaar zou zijn. En dat er wel een miràkel zou moeten gebeuren for that to happen. Ik merkte fijntjes op dat positiviteit en enthousiasme een heel groot deel uitmaken van de revalidatie, want dat ik daarzonder even goed in mijn bed kan blijven liggen en opgeven. Ik voelde me als een driemaster op dreef die plots uit de wind was gezet. Ik hou niet van negatieverikken, ook al doen ze zo om mijn eigen bestwil. (wat is dat eigenlijk voor een woord, ‘bestwil’?)

Heel tof dat mijn benen weer beginnen te marcheren, maar mijn handen zijn nog ver van okee. Weinig tot geen gevoel erin, rechts zeer weinig beweeglijkheid. Ik typ nog steeds met één vinger (soms twee), en toen ik daarnet een appeltje at viel hij om de twee tellen uit mijn hand. Knap vervelend, maar blijkbaar herstelt de fijne motoriek zich op het laatst. Ik wacht vol ongeduld, Jeebus!

One response to “Krukken!

Geef een reactie

