Pertank

Sport van de dag: petanque! Ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken van in een stoel…

Het zou straks 28 graden worden, en ik moet mijn nekband nog tot 20 augustus aanhouden. Lekker warm! We hebben wel een verplaatsbare airco op de kamer, maar dat systeem is toch redelijk ver van efficiënt te noemen: het condensatievocht wordt namelijk afgevoerd door een buis die door het OPEN raam hangt. Serieuze energieverspilling toch wel. Ik kan even goed mijn frigootje laten open staan, dat werkt waarschijnlijk nog beter. Ik zal wel buiten onder een boom gaan zitten of zo.

Het is verbazingwekkend hoe hard je wat groen begint te missen als je zo maandenlang in het ziekenhuis zit. Er is een tuin aan het revalidatiecentrum, niks bijzonder gezellig of zo maar er staan wat bomen (en veel chrysant-achtige kerkhofbloemen) en als het weer goed is ga ik liefst daar zitten. Ik sta er soms wel van versteld hoe ondoordacht dat hier allemaal opgebouwd is: achteraan ligt de tuin een metertje dieper dan het ‘gelijkvloers’ (de 0), en om beneden te raken is er een ‘ramp’. Handig, maar ik kan niet alleen naar beneden. Aan de andere kant bevindt zich de ingang, en daar is het van hetzelfde, om naar de kiekens en de konijntjes te gaan kijken. Met de rolstoel het centrum verlaten is ook niet evident, er zijn putten, goten en een immens slecht (Belgisch) wegdek that add to the challenge. Daarbij komt nog dat de automobilisten hier aan een rotvaart voorbij vliegen. O, en hoe komt het toch dat de meeste auto’s wél stoppen voor iemand die met krukken aan het zebrapad staat, maar niet voor iemand in een rolstoel? Wat denken jullie dan, beste automobilisten, dat diene mens in zijn stoeleke daar gewoon wat zit uit te rusten of zo? Zo toevallig aan dat zebrapad?

Geef een reactie

