Stapperdestap

Ik heb hier gisteren voor de deur een meter of tien gestapt, aan de arm van mijn vrouwtje. Het warme weer helpt daar goed bij: als het ’s avonds afkoelt worden mijn spieren namelijk zo stram en stijf dat ik bijna niet meer kan staan. Na een half uurtje oefenen gaat alles beter. ’s Ochtends vroeg is het ook altijd even schrikken als ik uit bed wil springen..

Vanmiddag zouden we ‘zitvolley’ spelen maar de helft van de bewoners zijn een siesta aan het houden. Het zal wel weer tafeltennis worden dus.

Mijn roommate ligt voor zijn radio te slapen, en ik word dus geacht mee te luisteren naar zijn favoriete zender: Topradio! Van tjingeltjangel gesproken! Non-stop boenkeboenke! Maar het ergste van al zijn de reklamkes: aankondigingen voor fuiven in de Megatempel en consoorten: dat moet dus allemaal in het Vlaams-Engels verteld worden, en dan zit er een stukje tussen dat ze niet vertaald kregen of zo (“Destelbergen”), en dat is dan toch in het Nederlands. Of dan zeggen ze de naam van de DJs die gaan komen: “DJ Koenie (of Coonee?)” en “DJ Ikstof” ik dacht dat X-tof zijn stage name gekozen had naar analogie met de here Jeebus: Xtus, maar neen, dat wordt echt uitgesproken zoals het geschreven wordt: Ikstof. Rare mannen.

Geef een reactie

