Weekend

Alweer lang weekend! Ik ben thuis, en it pleases me to say: ik ben niet meer aan de sofa of het bed gekluisterd. Ik geraak zelfstandig recht uit de zetel, en ik waggel zonder krukken door het huis. Niet te ver, en ik moet me regelmatig vasthouden aan kasten en andere meubels, maar toch: alweer beterschap in vergelijking met vorig weekend. Wat ik nu merk, naast de verkorte kuitspieren, is dat mijn voeten pijn doen bij het stappen. Ik denk dat ik helemaal geen kussentjes meer heb om op te lopen: door zo lang mijn voeten niet meer te gebruiken is alle eelt weg, en sta ik bij manier van spreken rechtstreeks op het bot. You don’t use it, you lose it. Dus zal ik heel veel moeten stappen om mijn verzwakte voeten weer sterker te maken.

Ik heb in het UZ laten weten dat ik graag vanaf eind augustus ‘ambulant’ wil revalideren (elke avond naar huis), maar de dokters vinden het nog te vroeg. Daar zal nog een hartig woordje over gesproken worden! Waarom zou ik daar blijven overnachten als ik alles zelf kan, zonder hulp van de verpleging? Ik ben daar niet echt gelukkig, maar ik heb mijn lot gedragen zolang ik hulp nodig had bij alles (en ik vermoed dat de mutualiteit ook liever zal zien dat ik alle dagen in mijn eigen bed ga slapen, die eerste factuur was om van omver te vallen).

Maar joepie!

One response to “Weekend

Geef een reactie

