Stomme rolstoel

Het lang weekend is voorbij, en ik heb geen minuut in de rolstoel gezeten. Ik heb drie dagen met de krukken rondgepikkeld, met zere voeten, benen en rug tot gevolg. Zaterdag zijn we naar onze nieuwe woning geweest, alwaar ik mijn vrouwke bijgestaan heb (ik zat er bij en ik keek ernaar) tijdens de verfwerken. De hemelsblauwe muren van de master bedroom worden mooi spierwit, en de ouderwetse bruine keuken is nu een modern grijs geworden. Nog op ons lijstje van dringende werken: een nieuwe badkamer laten installeren en een afsluiting aan de voorkant laten zetten zodat ons Mona niet op stap kan gaan.

We hebben ook een tuin achter onze nieuwe woning (niet ideaal voor iemand met een verlamming, al dat werk!), en in die tuin staat er een zendmast van een meterke of tien hoog. Blijkbaar was de vorige bewoner een vrije radio-enthousiast, u weet wel, een fenomeen van lang voor de termen ‘webcast’ of ‘internetradio’ bestonden. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een zendmast in zo goed als perfecte staat (of een paar honderd kilo oud ijzer), laat maar weten! Of als er iemand een oudijzermarchang zou kennen die het spul aan huis komt ophalen?

Gééstig is dat, een tuin! Ik heb een tijdje in het zonnetje gelegen, zalig! Het enige probleem is dat ik niet recht geraak zonder hulp… Als het begint te regenen en mijn vrouw wil mij eens goed liggen hebben… You catch my drift. Dat is mijn volgende streefdoel, kunnen opstaan van op de grond. Dat is gigantisch moeilijk. Opstaan van op een stoel is makkelijk, dat vergt veel minder spierkracht aangezien je niet van zo diep moet komen. Had ik trouwens al vermeld dat ik kan kruipen (on all fours)? Ik had trouwens nooit kunnen vermoeden dat je daar zo veel kracht voor nodig hebt. Baby’s zijn krachtpatserkes.

Geef een reactie

