Schreeuwer

Nu Telenet de limieten eindelijk heeft opgekrikt naar een redelijk aanvaardbaar niveau, nu wordt het interessant om alles via tinternet te doen. Screamer Radio bijvoorbeeld, wordt een reden om de klassieke radio buiten te gooien en de laptop met speakers te gebruiken als radio. En op termijn, als ik weer een inkomen zal hebben en de werken aan ons huis ooit uitgevoerd en betaald zullen zijn, dan zal ik wel eens een mediacenter kopen voor in de living, met een deftig surround home cinema systeem. Ooit dan eens.

Die Screamer is echt wel de moeite, momenteel ben ik naar MNM Hits aan het luisteren (formerly known as Donna Hitbits), en die zenden alleen digitaal uit. Maar ik kan ook digitaal zappen naar Maeva DRM, Radio BemBem, Roots Radio, Klara Continuo, Vivacité en nog tientallen anderen. Alleen Radio Ajoin (non-stop Oilsjt Karnavalmuziek) zit er niet tussen. Bummer.

En nu heb ik gezapt naar het enige radiostation van Antarctica: ‘A’ Net Station. En ze spelen een droevige country plaat. Geestig, zo een ontdekkingstocht. Wat natuurlijk niet ontbreekt is de BBC in alle vormen, maar toch ben ik meer geprikkeld door, ik zeg maar iets: Khmer Online Radio of de Chileense Estacion Radio (Antofagasta) of Radio Guanaca. En die laatste speelt inderdaad niets dan tropische mambodingen. Wijs!

Geef een reactie

