Flexanium

Voilà, de titel van mijn blog is aangepast. Flexanium’s dagboek. Niet echt hip of flitsend, maar wel wat het is. Toen ik met deze blog begon wou ik eigenlijk mijn goeie ouwe “niceguyeddie” gebruiken in de URL, maar helaas bestond er al zo een. En aangezien ik toch maar wat aan het klooien was met iets dat ik allicht niet zou blijven doen of toch zeker niet intensief (waha), heb ik dan maar iets stom als URL gebruikt. Rendv. Ren is een simplificatie van mijn voornaam, mijn vroegere Britse en Amerikaanse collega’s konden die namelijk niet uitspreken en dus was het simpeler om er “Ren” van te maken en de “like Ren and Stimpy?”s er maar bij te nemen. DV zijn de initialen van mijn achternaam. Ik had rendv al in een paar mailadressen staan, dus waarom niet. It’s not like I’m serious about this thing, really. Maar nu ik ben beginnen bloggen snap ik wel waarom mensen het doen. Het geeft ergens wel een bevrijdend gevoel om de alledaagse en soms minder alledaagse dingen van je af te kunnen schrijven. En ik schrijf al altijd graag, dus waarom niet?

Maar van dag twee had ik al spijt dat ik er niet http://flexanium.wordpress.com van gemaakt had. Vanwaar komt Flexanium? Wel, toen ik vier jaar geleden voor het eerst geopereerd ben heeft men titanium in mijn nek gemonteerd. Een van de eerste keren toen ik weer in mijn stamkroeg kwam en mijn verhaal deed was de reactie van één van de toehoorders (ik denk dat het deze hier was, maar ik weet het niet meer zeker) als volgt: “Ei, maare, gade dan uwe nek nog kunnen bewegen?”

Mijn reactie was iets als: “haja, het is een nieuw soort titanium, het is flexanium!”

Vandaar.

One response to “Flexanium

Geef een reactie

