Panic at the disco

Discotheken snakken naar adem

BRUSSEL – Discotheken lokken steeds minder volk. ‘Jongeren feesten liever thuis’, klinkt het.

De voornaamste reden voor de daling is volgens trendwatchers én discotheekuitbaters het veranderende gedrag van jongeren. ‘Jongeren fuiven steeds vaker thuis. Ze slaan wat flessen drank in en drinken in een woonkamer of in een jeugdhuis.’ Uit een rondvraag van trendwatcher Nathalie Bekx en haar bedrijf Bexpertise blijkt dat het verrassend genoeg 55-plussers zijn die het vaakst uitgaan.

Eén tip, beste disco-uitbaters: toen ik vier jaar geleden voor de laatste keer (op eigen kracht) (portemonnee dus) voet zette in het oord des verderfs ‘Culture Club’, had ik 50 euro op zak. Dat leek me wel voldoende om een avond te feesten. We waren met zijn vieren, en er werd vodka-red bull gedronken. Na het eerste rondje had ik nog 10 euro over. En dan had ik nog geluk dat ik die keer geen inkom moest betalen. Ik heb eens 18 euro entrée betaald om daar binnen te geraken. Achteraf bekeken had ik me toen beter omgedraaid, maar ja, als de vrienden binnen gaan kan je toch moeilijk buiten blijven he? Peer pressure! Schandalig!

10 euro. Voor een drankje. En dan verschieten ze dat de jeugd liever in de supermarkt wat drank haalt en thuis feest. Ze hebben het zelf gezocht, zeg ik u! Afzetters.

En dan was er nog die keer toen ik een martini bestelde en een zover met water aangelengde martini kreeg dat zelfs de garçon dacht dat het plat water was. Yes, ik heb hem toen verplicht om van mijn glas te drinken en me te vertellen wat the deal was all about. Nie mee maai zelle!

Geef een reactie

