Rollende Stenen

De Beatles zijn kitsch, en ook al moet iedereen iets van de Beatles in zijn of haar platencollectie zitten hebben, toch zijn de Stones beter. Het is zoals het verschil tussen katten- en hondenmensen: Beatles of Stones verkiezen lijkt je ook in een kamp te steken. Maar ik heb een hond én een kat, en ik heb ook Beatles én Stones in mijn collectie zitten. Maar toch is er maar één nummer dat me er elke keer toe verleidt de volumeknop naar rechts te draaien, en dat is een Stones nummer, en wel dit hier:

Ik heb de ouwe rakkers ooit nog eens levend aan het werk gezien, en het was een fantastische ervaring. Niet dat ik echt fan was  of zo, neen, maar ze stonden op mijn lijstje van ‘te ziene’ muzikanten.

Op dat lijstje staan ook:

  • Madonna
  • Michael Jackson
  • The Beatles
  • Jimi Hendrix
  • Led Zeppelin
  • Pearl Jam
  • Madredeus
  • Bruce Springsteen

Niet veel kans dat ik ze allemaal nog zal kunnen zien, maar bon. Het zal waarschijnlijk wel bij een plan blijven zoals mijn “ik wil in alle werelddelen geweest zijn” plan. Dat is ook vreselijk fout gelopen nog voor het begon. Ik dacht te beginnen in Rusland, dat is toch Azië, right? Ik ben niet verder geraakt, en ben onlangs zwaar ontgoocheld toen ik ontdekte dat het stuk van Rusland waar ik intussen drie keer geweest ben gewoon nog Europa is. Bummer.

En dit is het beste Beatles nummer (volgens mij):

Geef een reactie

