Kleinkunst

Filling up the wife’s iPod… Aangezien ik daar telkens mee belast word heb ik besloten om haar eens wat nederlandstalige muziek te leren kennen die iedereen zou moeten kennen. Aangezien zij 3000 of zo km van hier opgegroeid is kent ze geen enkel liedje uit deze contreien, en mist ze dus de vele hilarische of toepasselijke referenties die ik dagelijks uit mijn mouw schud.

Ik ga voor ‘subconscious learning’: onderweg naar het werk kan ze luisteren naar door mij geselecteerde liedjes, zoals daar zijn: Raymond VHG: “Gelukkig zijn”, Wannes van de velde: “ik wil deze nacht in de straten verdwalen”, Bots: “Zeven dagen lang”, Lenny Kuhr: “Visite” en ga zo nog maar een paar pagina’s door.

Zo zal ze tenminste weten waar ik op doel, de volgende keer als zij zegt “wat zullen wij eten”, en ik spontaan “zeven dagen lang” begin te zingen!

Geef een reactie

