De eerste

De eerste werkdag viel eigenlijk goed mee. Parkeerplaats gevonden op acceptabele afstand van het station, de opstap van het perron naar de trein was overbrugbaar (nog geen verhoogde perrons in station Ede – ondanks het feit dat daar dagelijks honderden mensen de trein nemen vindt de NMBS het blijkbaar niet nodig om een beetje te investeren in het station. Nu ja, het is eerder een halte), afstappen in BXL Centraal viel goed mee. Ik was een beetje bang verdrukt te worden door de menigte, maar er was minder volk dan verwacht dus ik kon rustig afstappen.

Volgende kopzorg: weg geraken uit het ondergrondse station. De eerste dag was het een beetje zoeken naar het kortste parcours en de beste uitgang, maar het viel alweer beter mee dan verwacht. Een paar trapjes, eindje stappen, roltrapje, beetje stappen, nog een trap en ik was buiten. In de sneeuw. Crap. Glad. Gelukkig was het sneeuw en geen ijs zoals een paar weken geleden, en was ie nog kakelvers, en dus ben ik niet uitgegleden. Ik moet ook nog een eind wandelen over de Brusselse kasseien, en die dingen kunnen ook  vreselijk glad zijn. Maar I made it! Zonder breuken of blauwe plekken!

Geef een reactie

