I take note

Alles wil ik onthouden, àlles! Maar mijn brein is helaas redelijk tot zeer beperkt qua opslagcapaciteit, dus red ik me met gsm’s, pda’s, virtuele en echte sticky notes, enzovoort. Dat lukt nog redelijk, maar de stap naar ‘spinning out of control’ is niet veraf. Op een gegeven moment raak je ondergesneeuwd in to do-lijstjes, boodschappenlijstjes, ‘need to know’-lijsten, ‘nice to know’-lijsten, en wat weet ik nog allemaal. Ik ben al grotendeels overgestapt naar het principe ‘als-ik-het-moet-weten-google-ik-het-wel’, en dat beperkt al heel wat en spaart al veel papier, maar toch zijn er nog massa’s dingen die ik niet op die manier kan regelen: artiesten of films die ik me wil herinneren voor als ik straks in de videotheek of cd-winkel sta (ergerlijk toch, dat je je net op dat moment niet kan herinneren wie dat liedje ook weer zong), de naam van die lekkere wijn die we vorige week geproefd hebben, of wat nog het meeste gebeurt: je zit te surfen en je komt langs een interessant artikel. Wat doe je: gooi je het alweer in je favorieten-bak, waarna je er nooit ofte nooit nog naar kijkt én waar je het risico loopt dat de site verdwijnt als je het dan toch nog eens zou willen bekijken?

Soms voel ik me een beetje zo:

postit

Maar nu hoop ik de oplossing gevonden te hebben: Evernote! Beschikbaar van overal, zelfs van op mijn HTC. Handig. Downloaden, registreren, en hop!

Zonder er bij na te denken alwéér ergens geregistreerd. Elke dag geef ik wel ergens mijn naam, e-mailadres, eventueel adres en nog vele andere dingen prijs. Als dat maar goed blijft gaan. Maar allee, als het me helpt om efficiënter te werken zal ik me er maar geen vragen bij stellen, zeker?

One response to “I take note

Geef een reactie

