Medische controle!

Ik ben zaterdag uiteindelijk langsgeweest bij meneer de controledokter. Hij heeft me van achter zijn bureau eens goed bekeken, een paar vragen gesteld en eens van de deur tot aan de muur laten stappen, en dat was het dan. Hij zal nu een verslagje schrijven over mijn medische toestand en dan zal één of andere ambtenaar beslissen of ik al dan niet recht heb op een blauwe parkeerkaart. Spannend! Het is me duidelijk geworden dat je hiervoor zoals bij alle overheidsdingen vooral geduld moet hebben. Geduld, geduld en nog eens geduld. Zagen en klagen helpt niet, ombudsmannen kunnen wel eens luisteren naar je grieven maar veel schiet het allemaal niet op. Het voelt een beetje aan zoals achteraan aanschuiven aan een kassa waar het allemaal niet wil vlotten omdat de kassierster een jobstudente is.

Toch een dikke merci aan de mensen die me wilden helpen hiermee.

Hopelijk kan ik binnenkort aan het station dan eindelijk die grijze toyota verjagen die elke dag op de parkeerplaats voor invaliden staat maar die geen kaart heeft. Toch vreemd hoor, ik weiger om zonder zo een kaart te parkeren op een invalidenplaats, maar er zijn zoveel mensen die geen kaart hebben (en ook geen handicap) en toch zonder scrupules hun hoop oud ijzer achterlaten op zo’n blauwe parking.

Not cool, people, not cool.

3 responses to “Medische controle!

  • Lorenore

    Amai, die controleartsen zijn wel heel snelle jongens! Nu duimen dat hun verslagje evenvlug getypt wordt. En … nog wat geduld. ‘t Zijn heus geen jobstudenten die aan de dossiers werken.
    Denk je met een parkeerkaart dat grijs vehikel van zijn plaats te dringen? Als ’t verstand in de spieren zit, kun je er beter je hond op loslaten. ’t Is hemeltergend, dat de te-weinige invalidenparkings onterecht worden ingenomen en controle is er al evenmin…
    De ‘merci’ is doorgespeeld, en een reactie bij de boterhammekes: “mmm, leuk om lezen en een mooi blog!”

  • CreativeBelle

    Leg eens een briefje onder de ruitenwissers van die Toyota: “Neemt uw mijn plaats, neem dan ook mijn handicap.”
    Je weet nooit dat het helpt 🙂

  • Luc

    banden platzetten, alle vier, dan is ie ook gehandicapt

Geef een reactie

