Vanallesineenpost

Er zijn nog zoveel andere dingen om voor te leven, ik weet het wel.

Maar als die andere dingen ook niet willen lukken, waar sta je dan nog? Sorry, er passeerde net een track van Sigur Ros de mp3-revue, en ik word er zowaar meewoedig van. Men zou van minder, de tijden dat een droevig liedje me alleen tot lachen aanzette zijn al lang achter de rug.

Happy thoughts, quickly!

Het wordt ooit wel weer zomer, en binnen twee weken zal ik drie jaar getrouwd zijn: tijd om een citytrip of zo te boeken, of misschien een etentje bij Peter Goossens of zo, eens checken of hij the fuss waard is, en of zijn eten een beetje in verhouding staat tot zijn ego. Don’t get me wrong, ik heb er wel sympathie voor hoor, voor de sympathieke boeman, en hij is streng om een geldige reden: wie hém nog niet kan trotseren moet zeker geen restaurant openen.

En what is ùp met die Deborah? “Laat iets aan uw tanden doen”, zei ze tegen een meneer die kwam solliciteren. Hoe grof is dat niet? Dus niet alleen wordt hij geweigerd voor de job, maar hij krijgt nog een schup in zijn onderrug ook! Laat die mens tenminste een beetje in zijn waardigheid. Zo sympathiek als de jongste van de twee overkomt, zo antipathiek is de oudste. Veel te veel peretten, zo zeiden ze vroeger in mijn buurt. Een beetje respekt voor uw medemens, graag.

Toch een leuk programma om je verstand eens een uurke uit te schakelen.

Ik vraag me af of dit soort blogposts enigszins leesbaar zijn voor derden. Ik blog weliswaar voor mezelf en om mijn geest eens leeg te maken, maar toch: deze blog is publiek toegankelijk en dus wil ik dat het hier wat proper ligt, niet te veel rommel op de grond en geen afwas in de pompbak, je kent dat. Structuur in mijn posts is soms ver te zoeken, denk ik. Ik dwaal telkens weer af, pik in op iets waar ik wat over te zeggen denk te hebben, en voor ik het weet is het onmogelijk om een titel boven de post te zetten aangezien er te veel onderwerpen in staan. Opsplitsen in meerdere kleinere artikeltjes? Misschien zou ik dat beter doen. Maar dan worden die dingetjes misschien zo klein dat ze het schrijven niet meer waard zijn? Schrijven is iets dat ik graag doe, maar ik ben een impulsieve schrijver en ik volg niet graag de regels van de kunst. Of misschien denk ik er te veel bij na, dat kan ook.

5 responses to “Vanallesineenpost

Geef een reactie

