Spooky

Vorige week hadden we de deur van het verwarmingskot, waar ook het hok van onzen Bunny zich bevindt, laten open staan. ’s Morgens was het hok verschoven, en ook al leek het me vreemd dat een dwergkonijn zelf zijn huizeke zou verzetten, toch stond ik er niet echt bij stil.

Nu hoor ik van de buren dat er hier in de velden achter ons vossen en valken zitten, en dat lijken me niet echt de beste maten van een dwergkonijn, wiens enige manier van zelfverdediging erin bestaat heel hard stil te zitten en te hopen dat het gevaar weg gaat. Hoewel, onzen Bunny heeft Mona en Puma eigenlijk wel al getoond dat er niet met hem of haar te sollen valt. Hem of haar, ja, want we hebben geen idee of Bunny nu een meisje is dan wel een jongetje. Ik ging er altijd van uit dat het een meisje was, maar eigenlijk zouden we haar eens moeten laten seksen (dàt klinkt raar). Anyway, Bunny ’s nachts in de tuin laten zitten is dus uitgesloten.

Blijkbaar wordt er hier af en toe een duif uit de lucht geplukt door een valk. Die beesten zijn even groot, maar toch eet de valk de duif op. De buren waren er niet goed van toen ze me dat vertelden. Uiteindelijk is het toch maar de circle of life, en die valk moet ook al eens een stukske eten. Alsof er niet genoeg duiven zijn, die vieze beesten zitten overal.

De regering heeft onlangs trouwens beslist om bepaalde dingen vrij te stellen van bouwvergunning: tuinhuizen tot 30m², duiventillen en carports. Wie dàt beslist heeft is op zijn kop gevallen, zeg ik u. Die mens is allicht niet opgegroeid in een straat of dorp waar de duivensport beoefend werd. En een tuinhuis tot 30m² toelaten? De doorsnee Belg hoort dan wat hij wil horen, en als er geld en plaats voor is zal hij zonder scrupules een tweede huis bouwen in zijn tuin. 30m², dat betekent voor de doorsnee Belg: 35m², en met 35m² hebben we het al niet meer over een tuinhuisje, vind ik. Maar ja, ze zullen ginder in de regering wel weten wat ze aan het doen zijn, zeker?

Geef een reactie

