Alarm

Vanochtend op kantoor: “piep piep piep piep piep piep” en ga zo maar een half uurtje door. Brandalarm! Niemand wist van een test, dus zouden we maar best naar buiten gaan, zeker? Even aan de  vloer gevoeld. Die was nog niet warm, dus had ik nog wel even, dacht ik. Een paar mensen hadden hun jas en paraplu al genomen.

De veiligheidsman van de vierde verdieping had zijn fluo jasje aangetrokken en begon iedereen aan te manen om naar buiten te gaan, via de trap weliswaar, aangezien de lift geen goed idee is als het gebouw in de fik staat. Leuk hoor, vier verdiepingen naar beneden pikkelen! De trap afgaan lukt al niet goed, maar ik heb al een paar dagen pijn in mijn knie, ook dat nog.

Buiten zag ik de securitymannen alle bezoek tegenhouden, leveranciers mochten niet meer naar binnen en de kuisvrouw werd ook buiten gezet. Maar er was nog geen rookwolk te zien boven het gebouw. Dan maar een koffietje gaan drinken op het Martelarenplein. Na goed een half uur vertrok iedereen weer richting kantoor. En tien minuten nadat ik weer aan mijn computer zat kreeg ik een e-mail waarin uitgelegd werd dat er binnenkort een evacuatietest zou georganiseerd worden.

Geef een reactie

