Antz

Ik zat vorige week een beetje te verzuchten dat zoveel blogs aan het uitsterven zijn: Zinloos Geweldig is van de internetplaneet verdwenen, Single 30 Ietske haar verhaal is verteld, Ishku lijkt nog niet goed te weten wat ze wil, maar bloggen is het precies niet, en zo zijn er nog wel een serie. En dan dacht ik dat het ergens wel begrijpelijk is: je kan bloggen om een verhaal te vertellen, en eens het verhaaltje uit is, is er misschien geen reden meer om te blijven schrijven. Of je kan een tijdelijke dip hebben en even geen zin hebben, of misschien heb je geen inspiratie meer, of heb je gewoon veel te veel andere dingen aan je hoofd. Ofwel besef je dat de zomer eraan komt en zijn er betere dingen te doen dan voor de pc zitten.

En toen had ik plots zelf een moment van geen tijd/goesting/inspiratie/… . Alles tegelijkertijd, leek het wel. Ik kreeg geen letter op e-papier, terwijl ik anders altijd wel wat te vertellen heb. Het was toen plots ook feest van de arbeid, wat wij gevierd hebben door heel veel werk te verrichten in en om het huis.

Maar vandaag ben ik thuis, ik heb een dagje of twee verlof om de werkzaamheden aan het huis te supervisen, en dus kan ik weer wat computeren. Binnen een uur of zo wordt de grijperd geleverd die de oprit zal openrijten zodat TMVW aan de slag kan (morgen). Aangezien ik zelf niet veel kan doen om te assisteren bij die graafwerken zal mijn dag bestaan uit klusjes. Weinig arbeidsintensieve klusjes. Stofzuigen, onkruid verdelgen, dat soort dingen. Màn, wat zou ik graag Roger de doe-het-zelver zijn. Onhandig zijn is frustrerend, en al helemaal als je heaumeauwner bent. Toen ik nog een appartement huurde kon ik voor het minste geringste de huisbaas bellen, maar nu dus niet meer. En er moet nog zoveel gebeuren aan onze woning! Maar daarvoor moet ik dus beroep doen op professionals.

Ik denk dat ik binnenkort zelf eens ga proberen om eigenhandig een hok voor Bunny in mekaar te flansen. How hard can it be? Een paar planken hout, wat kippengaas, nageltjes derin… Als het dan maar niet collapst en onzen Bunny beschadigt.

Vorige week heb ik trouwens nog iets fascinerends ontdekt in de tuin: een poort naar een andere wereld! Normaal zie je daar niet veel van (tenzij je een terrarium in huis hebt), maar de vorige eigenaar had een paar betonnen platen achtergelaten en toen we die wilden verplaatsen kregen we een prachtige dwarsdoorsnede van een mierenkolonie te zien. Een beetje yuckie, ook wel.

antz 

antz2

Duizenden mieren, en die gingen allemaal meteen aan de slag om die witte dingen (heet dat ook larven bij mieren?) in veiligheid te brengen. Een uur later was er geen mier meer te bespeuren. En nu voel ik me schuldig omdat ik die sukkelaars hun huizeke verwoest heb. Jeebus only knows hoe lang ze daar aan gewerkt hebben.

2 responses to “Antz

Geef een reactie

