Uitkering: refused

Grapje van de dag: gisteren zat er een brief in mijn bus van het Ministerie van Ghandicaptenzaken. Ze hadden de eer me te laten weten dat ik in aanmerking kom voor een inkomensvervangende uitkering, maar dat die geweigerd was op basis van mijn inkomen. Right, dat had ik wel verwacht en ik vind het maar normaal ook, aangezien ik terug aan het werk ben en mijn eigen boterham verdien.

Maar waar ik even heel erg nerveus van werd was van de bijgevoegde verklaring. Het kan alleen in België, zoiets. Ze hebben voor de weigering gekeken naar mijn inkomen en dat van mijn eggenote van 2007. Van 2007? Ja, van 2007. Maar je was toch nog niet invalied in 2007? That’s right! Ik ben op 20 mei 2008 geopereerd, en ze hebben me zelf pas begin 2009 invalide verklaard, maar toch bekijken ze mijn inkomen van 2007! Wat een achterlijk idioot land toch, dat land waar wij leven. En de politiekers maar beloftes maken en doen alsof ze alles zullen in orde brengen. Het is te fundamenteel verkeerd gelopen sinds de jaren stillekes, dat krijgt niemand nog in orde.

Er is ook ander nieuws: mijn parkeerkaart is gearriveerd. Zeven maanden na de aanvraag. Hoera voor België!

2 responses to “Uitkering: refused

  • Bruno

    Logische verklaring: uw laatst gekend inkomen op dit moment is uw inkomen van 2007, aangegeven met de belastingen in 2008. Uw inkomen van 2008 is pas officieel gekend als uw belastingen berekend zijn, en als ge uwen brief nog niet binnengedaan hebt (ge hebt nog tot eind dees maand), dan kennen ze het officieel nog niet. Anderzijds: als ge naar uwen tax-on-web gaat, dan weten ze het meeste al.

    • rendv

      Dat weet ik wel, maar hoe logisch is die manier van werken? Het probleem blijft hetzelfde: om mijn eventuele uitkering te berekenen waarop ik recht heb door mijn handicap baseren ze zich op mijn pre-handicap loon! Madness!

Geef een reactie

