Blue rat

art.rat.after.urmc

Dit zou niet getrukeerd zijn. Het zou een rat zijn die mismeesterd is, meerbepaald een ruggenmergletsel toegebracht, en die daarna behandeld is met blauwe m&m’s. Of toch met de kleurstof die daarin te vinden is. God weet hoe ze dat ontdekt hebben, maar een ruggenmergletsel blijkt dus baat te hebben bij het eten van blauwe snoep/frisdrank.

“Driewerf hoera!” was mijn eerste reactie, maar toen bleek dat het spul meteen na een letsel moet toegediend worden, om zo de randbeschadiging die ontstaat doordat weefsel afsterft te voorkomen. In mijn geval: na de operatie is mijn ruggenmerg gaan opzwellen, waardoor het signaal tussen hersenen en lichaam onderbroken werd. Na een tijdje is de zwelling weggetrokken, maar doordat het merg geklemd zat tussen de wervels is er zware schade ontstaan. Dus had ik meteen na de operatie blauwe m&m’s beginnen schransen dan had ik blijkbaar meer kans gehad op een volledig herstel. Jammer, dat de medische wetenschap nu pas zulke dingen begint te ontdekken. Tegen de tijd dat het ooit in een ziekenhuis toegepast wordt zijn we nog een paar jaar verder.

Frustrerend…

Hier is de link naar het artikel: http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/5921266/Blue-MandMs-mend-spinal-injuries.html.

3 responses to “Blue rat

  • RealRaven

    Ha, eindelijk weet ik hoe de Vineanen aan hun blauwe huidskleur komen(Tip: Lees de stripalbums van Yoko Tsuno)! M&M’s zijn dus waarschijnlijk dagelijkse kost op de planeet Vinea.
    Oeps, mijn fantasie neemt weer de bovenhand op het rationele! 😉

  • Lien

    Ik zou ze toch eten. Baat het niet dan schaadt het niet. Meteen een goed excuus om mij op de M&M’s te storten. En genoodzaakt zijn om de andere kleurtjes ook op te eten, hé. 🙂

  • Lot

    Maar stel je voor dat je dan blauwe neus, oren en handen kreeg…

Geef een reactie

