Botox

Gisteren heb ik nog eens een halve dag in het UZ doorgebracht. Ik vond het onderhand wel tijd worden om mijn kuiten nog eens te laten aanpakken met botox. De eerste keer was geleden van november vorig jaar, en dat spul werkt uit na 1 à 6 maand. De vorige keer heb ik het laten doen omdat ik niet kon stappen zonder krukken, vanwege extreem spastische kuitspieren. Na de inspuitingen kalmeerden mijn kuiten, en voelde ik mijn hielen op de grond zakken. Botox was dus mijn redmiddel om terug krukloos door het leven te gaan.

Sinds een paar weken voel ik dat mijn kuiten weer zeer gespannen staan. Mind you, ik ga nog steeds zonder krukken, maar ik loop meer en meer op mijn tenen. Dus heb ik gisteren de knoop doorgehakt en voor de relatief pijnlijke oplossing gekozen: vergif inspuiten!

Ik voelde meteen effect, waar ik vroeger altijd voorover gebogen stond omdat mijn kuiten me achterover trokken door de spanning, sta ik nu wel makkelijker rechtop. Nu moet de factuur nog komen, die materie kost 250 euro per ampoele (x 2) en het RSZ komt niet tussen. Ne mens zou voor minder content zijn dat hij weer kan gaan werken!

5 responses to “Botox

  • Lore

    Botox voor elk wat wils wie het kan en wil betalen, jammer voor wie het moet betalen. Een onderscheid tussen esthetische en medisch noodzakelijke behandelingen is het minst wat men in onze ‘hooggeprezen’ zorgverlening mag verwachten. Mondige patiënten moeten het probleem aankaarten, de UZ- dokter(esjes) ea. vragen niet beter. Betalen met de glimlach en vuisten in de zakken maken verkort het leven…

  • rendv

    Ha! Ik zou het ook liever voor de leute in mijn voorhoofd laten spuiten (want dan zou ik het kunnen ‘niet’ doen), maar nu heb ik inderdaad weinig of geen keuze. Ik hoop alleen dat het ooit zal niet meer nodig zijn om het te doen. We’ll see.

    Het riziv zegt: botox wordt meest gebruikt voor esthetische dingen. Dus wordt dat niet terugbetaald. We zijn namelijk in België, en je kan er donder op zeggen dat er plots véél meer medische botox interventies zullen zijn wanneer het riziv de kosten terugbetaalt. Dus om misbruik te voorkomen worden de mensen die het nodig hebben gestraft. Belgen he, als er een gat in de wet zit weten ze het wel te vinden…

  • pcuser1961

    Je zal het mar nodig hebben hé om je goed te voelen en niet om estetische dingen..Ik ga morgen naar GHB voor diabetes nu .Volgende week alweer voor de lever..Ik woon daar praktisch 😦

    Fijne woensdagavond nog

  • edit

    Ik weet niet of je een hospitalisatieverzekering hebt , maar ik heb hier ook nog inspuitingen nodig gehad die niet door de CM terugbetaald werden en volgens de polis ook niet door de hospitalisatieverzekering (Ethias ) maar na een telefoontje en de uitleg over hoe nodig dat produkt wel was waren die toch bereid dat terug te betalen . De behandelende dokter kon het zelf niet geloven .

  • rendv

    Goed idee, ik zal de mannen van DKV eens moeten bellen als ik de factuur van het UZ in de bus krijg.

Geef een reactie

