Gross

Aangezien ik verlof heb en ondanks mijn invaliditeit niet gewoon kan zitten en niets doen ben ik nog eens in actie geschoten. En toen maakte ik me de bedenking dat, wanneer het iemand anders betreft die ondanks invaliditeit(suitkering) toch nog klusjes opknapt, de publieke opinie snel gevormd is (zie, dàt kan hij dan wel, maar werken? Ho maar).

Er lag nog een hoop(je) hout in de schuur, en dat moest dringend verzaagd worden. Niet omdat het in de weg lag of zo, wij gaan toch weinig in de schuur om dingen te doen die men in een schuur zou kunnen doen, maar mijn vrouw kan nu eenmaal niet tegen ‘clutter’. At all. Dus een kruiwagen met wat hout erin, veilig uit het zicht in een kot achter in de tuin, dat is rommel die weg moet. Dus dacht ik daarnet: laat ik eens de vent in huis spelen en de zaag ter hand nemen. Echt veel hout was het niet, echt dikke takken ook al niet, maar toch kwam er een zaag aan te pas. En 20 minuten later kwam er ook ontsmettingsalcohol en een pleistertje aan te pas. Het is verbazingwekkend hoe vlot een houtzaag (een manuele, dus niets op benzine of zo) zich een weg baant door de huid van je vingers. In dit geval betrof het de duim aan rechterzijde.

Ze hebben me ooit verteld dat je iemand zijn hartslag niet mag meten met je duim, dat moet met wijs- en middenvinger. De reden daarvoor is dat er een kloppende ader in je eigen duim loopt en dat je die slagen zou kunnen aanvoelen als de hartslag van de andere persoon. Wel, dié ader he, die heb ik denk ik stukgezaagd, te oordelen aan de hoeveelheid bloed die eruit gutste. Maar geen zorgen, all seems to be well.

Geef een reactie

