Planckendael

Ordige biestn, ze kunnen er mij altijd een plezier mee doen. Tenzij ze steken of bijten of zo, dan vind ik er minder aan. Of krabben. Of stinken, da’s ook niet alles. Maar van op afstand, in een aangenaam en proper verzorgd park? Leuk hoor!

Een hippie ezelachtig paardeken:

hippie ezel

Een arend van wel 80 cm hoog en drie meter breed (mits uitgestoken vleurings weliswaar):

arend

Lijkt het niet of we vlak voor dat beest stonden voor zijn pordret te trekken? in realiteit stonden we inderdaad nog geen meter verwijderd,  maar natuurlijk wel met een stevig metalen hek ertussen. En het beest was nog altijd scary as hell.

A goofie lookin llamalike creature (een alpaca):

krollekop

Na vijf uur rondlopen in het park waren mijn beentjes redelijk afgemat. Maar hey, het ging! Af en toe eens rusten op een bankje, ne friesko eten en dan weer voort. Volgende week Corfu, dat zal wat anders zijn. Maar ik blijf in beweging, ik ben ervan overtuigd dat de uitdrukking ‘stilstaan is achteruitgaan’ op mij van toepassing is. Niet meer bewegen is vastroesten. Ik vraag me alleen af wanneer de balans overslaat van gezond oefenen naar iets dat kan omschreven worden als roofbouw plegen op je lichaam: zoveel oefenen dat je er vroeg of laat problemen bij krijgt.

Moelijk. Moelijk.

4 responses to “Planckendael

  • RealRaven

    Sympathiek dat je mijn achtertuintje komt bezoeken zonder iets te laten weten!
    Als je ooit Londen bezoekt dan is de London Zoo een absolute must!

  • Zita

    Ik ben van ’t zelfde gedacht: rust roest (al moet ’n mens soms eens naar zijn lichaam luisteren).

    Zelf zou ik ooit weer eens écht willen sporten, zoals joggen, mezelf afmatten. Verklaar me gek, maar ooit zal me dat weer lukken! 🙂

    Nu heb ik mij een bommafiets gekocht, waarmee we trouwens al ettelijke kilometers gedaan heb en dat voelt zo goed hé, dat ’n mens de weerbots en de wraak van de rug zomaar bijneemt.

    Have fun in Corfu!

  • lamazone

    YAY! ALPACA’S!

    Blijven gaan R. en luisteren als je lichaam teveel protesteert. Ik denk dat je dat evenwixht zelf wat moet vinden. Geniet in ieder geval van de zon!

  • pcuser1961

    Altijd naar je lichaam luisteren en gehoorzamen…
    Corfu ?? Das een mooie bestemming
    Heel fijne reis gewenst

Geef een reactie

