Hof ter Dampoort, begot

Ik heb tot eind 2004 voor Impakt gewerkt. Impakt zat tot zeker half 2004 onderaan in het nieuwe ‘The Block’ gebouw. Toen was er al volop sprake van de lofts die ze daar zouden bouwen. Nu zijn we half 2009, en zie ik op tv dat het gebouw nog altijd een werf is.

Maar toch hangt er al een hele tijd een ‘te koop’ bordje aan de ingang. Eventuele vroege kopers mogen dus al lang wachten op hun loftje.

Imposant gebouw, dat wel. Maar de ligging is toch niet zooo ideaal. Station Gent Dampoort ligt erachter, als je een steentje gooit raak je vermoedelijk tot voorbij de sporen. Aan de voorkant de Dendermondsesteenweg, waar het drùk is. Je hebt natuurlijk wel het gemak van het winkelcentrum daar vlakbij, en alle warenhuizen die je maar wenst. Maar of ik er zou willen wonen? I don’t think so.

Maar mijn interesse is gewekt, ik had nog nooit naar The Block gekeken wegens couldn’t be bovvered if my life depénded on it. Nu ik de buurt ken (heb ook 7 jaar op 500m daarvandaan gewoond) wil ik wel eens kijken. Het begint al goed: een vrouw met een Denderdialect spreekt haar vent aan met ‘prot’. Ik heb het al door, het zal allicht bij één aflevering blijven. Meer kan ik écht niet aan.

Journalist Rudy Tollenaere meldt nog belangrijk nieuws. De uitdrukking ‘een skeet in een fles’  comes to mind.

Verder staan ook de prijzen voor de lofts online. Tussen de 250.000 en de 300.000 voor een casco loft. BTW, schrijf- en notariskosten, verdere afwerking… Het begint me al te duizelen.

2 responses to “Hof ter Dampoort, begot

Geef een reactie

