Kleine adders

We zijn net thuis van een optreden in den Botaniekenhof te Brussel. We zijn wezen kijken naar een zangeresje dat als artiestennaam ‘Tiny Vipers’ hanteert. Ik had geen idee wat te verwachten, maar via http://www.botanique.be vallen er wel wat leuke dingen te ontdekken. Ik had ergens gelezen dat Tiny Vipers wel goed is, dus heb ik zonder al te veel na te denken tickets gekocht. En het is een goeie gok geweest, we zijn getrakteerd op een intiem optreden in de catacomben van het serregebouw in de botanische tuin in het hartje van Brussel. De setting was goed, de muziek was folk die me wat deed denken aan de muziek van de seventies, Lollapalooza, Simon and Garfunkel, Donovan, Neil Young zelfs. Maar dan in de vorm van een klein raar meisje met een gitaar. Ze heeft niet veel gezegd, gewoon dat ze uit Seattle afkomstig is en af en toe eens ‘thanks’. Maar wat een stem had dat kind!

En de omgeving lijkt dan wel nergens naar, maar het domein (gebouw + tuin) is mooi en geeft een extra-special sfeertje aan zo een optreden. Alleen jammer dat er geen blauwe parkeerplaatsen in de buurt waren. Ik heb me dan maar op den trotwaar gegooid, vlak voor de deur van het gebouw. Handig, dat wel, maar heel de tijd zitten hopen dat de polies me niet zou op den boek gooien, of erger, wegtakelen. But then again: parkeerovertredingen, daarvoor rukt de politie denk ik al lang niet meer uit. Ze hebben manschappen tekort, zeggen ze dan.

Maar kijkt hoe mooi!

Geef een reactie

