It’s chrimble time

Rejoice! For it really is a season to be happy! (lalala la la la la)

Een paar dagen geleden stond ik me een accident te krabben aan de laag aangevroren water op de voorruit van mijn auto, met het minuskule ijskrabbertje dat een hele tijd geleden gratis en voor niks bij de Humo zat. Plotsklaps dook er een gemutste held naast me op, onherkenbaar vanwege dat ik die mens niet kende, en die bood me een anti-ijs-sprayding aan, vergezeld van een grote krabber. “Hiermee gaat dat beter”, zo zei hij.

“Thank you, kind soeur” stamelde ik terwijl ik het aangebodene for a spin nam. Worked like a charm: pfft pfft pfft op het ijs, ne keer scharten mee dien dink, en wég was het ijs! “Marcheert goed he? Da’s van dunaldi.”

“Marcheert zeer goed”, diende ik hem van repliek, en toen ik het spul wou teruggeven zei hij: “hou maar, ik heb er thuis nog een”.  Zomaar! Ik dacht eerst nog dat het een reclamestunt was of zo, maar toen realizeerde ik me dat we niet aan Gent Sint-Pieters waren maar aan het station (de halte) van Reetveerdegem, en dat ze dat daar niet doen, zo popup reclame maken. Chips, noodles, candybars, nooit krijgen we dergelijke lekkernijen aangeboden in onze halte. Bummer.

Na nog een merci was de nobele onbekende even plots  verdwenen (in zijn Renoo Espace) als hij gekomen was, en stond ik terug alleen, met een ontvroren voorruit, aan het station slash de halte van Reetveerdegem.

2 responses to “It’s chrimble time

  • Caramieke

    Tijdens de film ‘de helaasheid der dingen’ zag ik een stationsbordje met Reetveerdegem, en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik toen dacht ‘zou dat echt bestaan’. Blijkbaar bestaat het niet alleen in de film, maar ook op jouw blog 🙂 en toen dacht ik ‘hey, ik ging opzoeken of dit echt bestaat…’ dus bij deze, bedankt voor de reminder 😉

  • rendv

    Niet alleen bestaat dat echt, ik woon daar zelfs. Al heet het wel Nieuwerkerken intecht.

Geef een reactie

