What blog

Er gebeurt niet veel meer in mijn leven, vind ik. Als de pieken en dalen die ooit extreem waren plots afvlakken tot wat je een min of meer ‘normaal’ leven zou kunnen noemen, dan lijkt het of er niets meer gebeurt. Terwijl er toch weer heel wat aan de gang is, maar dat zal voor later eens te vertellen zijn.

De gebeurtenissen van de afgelopen weken/maanden: sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. En ik, alles behalve stabiel, over de kasseien van het Martelarenplein, zwaar mijn best aan het doen om niet te vallen. Halverwege dacht ik dat het wel ging, en de grootste schrik om te vallen was er af. En toen ging ik neer, op de knie waarop ik vorig jaar al eens keihard ten val gekomen was. Toen heeft het maanden gekost om weer goed te komen, de pijn ging maar niet weg. Ben eens benieuwd wat het nu gaat geven.

Vorige week had ik vreselijke rugpijn. Zo erg dat ik niet kon gaan werken, elke beweging deed vreselijk veel pijn. Ik heb zoals zeer velen het ‘sitting down’ syndroom. Te veel zitten, op het werk, in de auto, op de trein, thuis, plooit mijn rug te veel naar voor, waardoor de tussenwervelschijven naar achter verschuiven en zo druk creëeren waar er geen druk hoort te zijn. Maar er is een oplossing voor het probleem: de Mackenzie therapie! Voor iedereen met lower back pains: een echte aanrader. Ik moet een beetje op mijn buik liggen en mijn bovenlichaam omhoog duwen, en dat lijnt de wervelkolom weer uit. Het kraakt een aantal keer en initieel deed het wel wat pijn, maar nu kan ik mijn rug al langer en verder achterwaarts rekken. Het enige vervelende is dat ik dat om de twee uur dertig keer moet doen, en op het werk kijken ze al raar.  Maar het helpt! Ik mag er niet aan denken terug thuis te moeten zitten op ziekenkas. Once again: dat is écht niet leuk.

One response to “What blog

Geef een reactie

