Schnippy

Al jarenlang gebruik ik snippy, een piepklein programmaatje om screenshots mee te nemen. F11, paste in mspaint, et voilà!

Nu heb ik dus zoals eerder gemeld Windows 7, en aangezien snippy het niet doet op 7, ging ik dan maar op zoek naar een vervanger. Ik was aangenaam verrast bij het zien dat er een screen capture thingamajig meegeleverd is met 7, namelijk ‘clipping tool’. Tof! Klik op start, en zoek naar ‘clipping’. Niks. Damn. Niet meegeleverd met de mijne? How come?

Ok, googlen dan maar. Windows 7 Ultimate enz ‘clipping’. Mweh.

Godver! Ik heb een NL meegekregen op mijn computer, en hier heet dat niet ‘clipping tool’, maar ‘knipprogramma’! Aargh. Al 15 jaar werk ik op Engelstalige Windowzen, en nu zadelen ze me op met een NL. Maar ja, het zal ook wel gaan zeker?

Bah bah bah.

3 responses to “Schnippy

  • Michel Vuijlsteke

    ’t Is gelijk tien keer te groot voor wat het doet, maar ik ben al een tijd content van Snagit.

    Czech it out bij uw Schlechte Vrienden naar keuze. Euh, of er is ook een evaluatieversie peins ik.

  • rendv

    Ik gebruikte Snagin in de tijd van Impakt ook, maar het is inderdaad te bloated voor wat ik er maar mee wil doen. Ik wil géén filmpjes maken van mijn acties (allee, dat heb ik ooit wel gedaan voor een klant, maar bon), geen scrollende webpages snaggen, geen snazzy effecten vatten in een flash movie. Ik wil gewoon een ding dat altijd draait op de achtergrond zonder dat mijn pc er iets van merkt, en waarmee ik direkt een deel van mijn desktop kan fotograferen.

    Windows 7 doet dat niet slecht met dat clipping gebeuren, maar ik begin te vermoeden dat er een hele wereld van kleine en minder kleine applicaties bestaat in de krochten van het OS waarvan ik niets weet omdat ze gewoon niet in het start menu staan. Ik begin te wennen aan de manier van werken: “klik op start en begin te typen, Windows vindt wel wat je zoekt”, maar dan moet je wél eerst weten wat je precies wil hebben en hoe het precies heet…

  • Bruno

    ZapGrab all the way! 25 kB, en het doet perfect wat het moet doen! en ook op windhoos zeuven! En vroeger volledig gratis te downloaden, nu vraagt ‘m 6,99 dollar. Maar ik heb nog de freeware versie!

Geef een reactie

