Bla bla bla

Mannekes, de zomer is voorbij. In geval je het zelf nog niet wist: het is weer gedaan voor een maand of negen. Mijn rug, nek en knie doen pijn, en of dat nu aan het weer ligt of niet, het lijkt er wel mee te maken te hebben.

Nog een teken aan de wand: we hebben onze mazouttank bijgevuld. 1000 liter smurrie erbij en we kunnen er weer een hele winter tegen. Wat een plezier toch, een relatief energiezuinige woning: vorig  jaar hebben we het niet koud gehad tijdens die gure winter, en toch kon er maar iets meer dan 1000 liter in onze tank (en ja, ook dat is al te veel). En ik heb mijn stoof zelfs niet eens omstoken! Nu heb ik een hele veranda in mijn houtkot liggen, ik kijk er al naar uit om het gezellig te maken bij het stoofke, met een Italian koffie erbij…

Anyway, de zomer is voorbij, dat betekent drukkere wegen, en ik die eigenlijk weer met de trein zou pendelen. My wife being hoogzwanger betwijfel ik echter of ik niet beter met de auto kan gaan werken, zodat ik in geval van hoog water (ha) snel naar huis kan. De laatste maand is de laatste dag, zo zegt men, en dat betekent dat ik me maar beter kan schrap zetten, denk ik. Ik stel me scenario’s voor waarbij ik nét op de trein stap, de deuren dichtgaan, en mijn gsm gaat met de melding dat het zover is. Dan zit ik daar schoon, kan moeilijk aan de noodrem gaan hangen – hoewel.

Twijfel, twijfel.

One response to “Bla bla bla

Geef een reactie

