Boeken

Vervelend zeg: ik heb niet genoeg uren in een dag en niet genoeg dagen in mijn leven om alle boeken te lezen die ik zou willen lezen. Ik heb meerdere dagen nodig om door een boek te geraken, en ik wil ook nog andere dingen doen dan dat. Ik lees zoveel mogelijk in mijn schamele vrije minuten, en ik wil altijd zo lang mogelijk genieten van een goed boek, maar tegelijkertijd wil ik dat het zo snel mogelijk uit is dat ik aan het volgende kan beginnen. Vroeger deed ik moeite om me toch door ‘minder interessante’ boeken te worstelen, tegenwoordig leg ik ze aan de kant voor als ik eens niets anders te lezen heb. Maar ik begin, met die digitale boeken en zo, wel meer en meer te vrezen dat dat moment nooit zal komen.

Ik wil nog een hele hoop schrijvers ontdekken, maar nog voor ik eraan kan beginnen heb ik alweer anderen ontdekt (David Baldacci momenteel), waardoor die die ik nog wou ontdekken alweer moeten wachten. En zo komt het dat hier boeken al zes of zeven jaar in de kast staan zonder aangeraakt te worden. Zonde.

Ondertussen liggen er hier nog honderden films en cd’s die ook bekeken en beluisterd moeten worden. Wanneer ga ik dat allemaal doen, als ik elke vrije minuut met mijn dochter wil doorbrengen? Er zal een en ander moeten wachten, vrees ik. Wanneer ga ik op pensioen? Nog maar 28 jaar werken en ik zal tijd hebben! In 2039 zal ik tijd hebben om te lezen! Hopelijk zijn er dan nog dvd spelers waarop ik mijn – tegen dan waarschijnlijk ongelooflijk verouderde wegens in 2D en niet in 4 of 5D (wie gebruikt er dan nog 3D, pfoeh) of in holografische vorm – dvd schijfjes zal kunnen afspelen. Misschien moet ik mijn oude dvdspeler die hier in de kast staat nog niet weggooien maar in een time capsule steken. Of beter: eerst eens op de death clock kijken of het wel de moeite is, ha!

Geef een reactie

