Dagelijks archief: 16 juli 2013

And now, for sure, I’ve seen it all

Gisteren waren we op het parkconcert in Aalst, en daar heb ik ongewild iets gezien. Ongewild, zeg ik, want mocht een netvlies makkelijk zijn in het onderhoud, en ik zou het kunnen wassen met bleekwater of een stalen borstel, ik zou het doen om te kunnen terugkeren naar tijden van voor het onfortuinlijke voorval.

Onverhoeds wendde ik mijn blik af van Sioen’s middelmatige optreden en daar was het! Een kontgewei! En nu vind ik een standaard kontgewei al niet om aan te zien, maar deze behoorde toe aan een would-be hippe eind-de-dertiger van de mannelijke kunne. Not good, people! Sommige dingen doe je toch gewoon niet als je over het verstandelijk vermogen beschikt om, wel, na te denken?

Maar dat concert van Sioen dus. Dat was middelmatig. Ik had veel nieuw materiaal verwacht aangezien hij toch een nieuwe cd uitgebracht heeft vorig jaar of zo, maar hij kwam met liederen van tien jaar geleden, of in ieder geval met een vibe van tien jaar geleden. En ik vond die toen al so-so. Maar bon, you get what you pay for en aangezien die parkconcerten gratis zijn zullen we maar niet te veel klagen. Het zal wel aan het volk gelegen hebben, die komen toch vooral voor de sfeer en niet voor de muzikanten. En dus ligt iedereen daar maar wat in het gras te liggen. Toch een suggestie, voor Sioen zelf: maak meer lichte popdeuntjes, dat gaat je het beste af.

We hebben kaarten voor The National in november, dààr kijk ik naar uit!

