Er is toch geen enkele zot die dat leest

Ik wil graag een apparaat laten repareren en word hiervoor uiteraard naar een website gestuurd. Tegenwoordig gaat dat zo, fabrikanten willen zich niet meer bezig houden met beslommeringen zoals daar zijn: klantendienst, follow-up, tevredenheidsenquêtes en helaas ook, jawel, reparaties van hun eigen spullen. En dus is er nu een markt voor bedrijven die hiermee de kost verdienen. Goed gezien eigenlijk, ze repareren dan produkten van een hele reeks merken, en als een produkt niet te repareren valt dan zeggen ze gewoon tegen de fabrikant: ‘stuur maar een nieuwe’. En zo heb ik al een brandnieuwe Nexus GSM gekregen omdat de oude het binnen de garantieperiode begeven had. Vroeger was het anders, mijn oude HTC is gerepareerd toen er eens – ook binnen de garantieperiode – iets aan scheelde, en ik kreeg een werkende, doch beschadigde telefoon terug. Maar ja, ik was blij dat het ding weer werkte en ging niet klagen over een paar krassen want dan was ik hem misschien weer zes tot acht weken kwijt.

Het apparaat dat ik nu wil laten repareren is een DVD recorder die nog perfect werkt maar waarvan de afstandsbediening het plots niet meer doet. En met die apparaten van tegenwoordig kan je zonder afstandsbediening niets meer doen, dus veel keuze heb ik niet. Dus ik naar de website, http://www.servilux.be, waar ik een reparatie wil aanvragen. Alles netjes ingevuld, en dan krijg ik dit te zien:Image

 

Geen probleem, ik doe gewoon zoals iedereen, klik op ‘I have read etc’ en ga door. Maar nu wou ik toch eens weten wat de terms and conditions zouden kunnen zijn voor een reparatieaanvraag, en guess what:

Image

Eigenlijk kan dit niet, mensen iets laten aanvaarden dat niet bestaat, en de mogelijkheid open houden om er achteraf toch nog iets te zetten. Moest ik een Amerikaan zijn, ik zou al een lawsuit ruiken!

Geef een reactie

