Busted!

Ha! Facebook doet aan phishing! Kijk maar:

phishing

Het is misschien iets minder obvious, en zeker minder verdacht, maar het is basically identiek hetzelfde als wat Michel vertelde: tricking people into het afgeven van hun e-mailadres en paswoord. En ongetwijfeld doet 99,99% van de bezoekers van deze site dat zonder erbij na te denken. Nu, het zou me verwonderen mochten de mensen van Facebook hier kwaad mee in de zin hebben, maar uw mailadres en paswoord staan wél in hun databank.

Mocht u dan toch per sé dit ding willen gebruiken, dan kan ik alleen aanraden uw paswoord erna te veranderen. Dat geldt trouwens voor al uw paswoorden. En haal die post-it met uw paswoord van onder uw keyboard, want dat is de eerste plaats waar iemand die in uw computer wil zijn gaat zoeken. Paranoia! Maar mij hebben ze toch nog niet liggen gehad… (knocking on wood here)


2 responses to “Busted!

  • Peter

    Kijk, om een reactie te posten heb ik ook mijn mailadres moeten opgeven. Een kwestie van vertrouwen denk ik zo.

    Op de site van facebook staat ook héél duidelijk:
    “We won’t store your password or contact anyone without your permission.” Ge moet niemand geloven natuurlijk, maar net een kwestie van vertrouwen langs die kant.

    Die mannen van facebook zullen ook wel hun peer afzien als het ooit zou uitkomen dat ze er paswoorden opslaan etc…

    Oh ja, als je paranoia wil jongen, kijk eens naar Terminator 😉

  • rendv

    Hola, appelen en peren-alert! Op deze en vele andere blogs moet je ‘een’ mailadres opgeven, en geen paswoord. Als je een onbestaand adres opgeeft, werkt dit ook. Op Facebook moet je jouw eigen adres en paswoord opgeven, of je kan hun functionaliteit niet gebruiken.

Plaats een reactie