Dagelijks archief: 10 december 2008

Koudspel

Sorry hoor, Chris Martin, maar het lijkt er wel érg hard op hoor!

Tsss:

Update: links werken niet meer op Youtube, maar feel free to czech this out: http://www.rocksellout.com/2008/06/17/coldplay-plagiarism-controversy/

En ook deze: http://www.plagiarismtoday.com/2005/07/04/coldplay-admits-plagiarism/. Ze zeggen dat “Fix You” van Coldplay een ripoff zou zijn van “Grace under pressure” van Elbow. Dat vind ik persoonlijk nogal meevallen. Kijk maar:


Chocolabrador

DRIE seconden. Zo lang duurt het eer ons Mona op mijn voeten ligt, van zo gauw ik in de sofa zit. Mensen, als jullie op zoek zijn naar een gezelschapshond, neem dan een chocolade labrador. Let wel, die hond is zo hard geen waakhond dat ze een eventuele inbreker koffie en een koekske zou presenteren en de zak openhouden waarin hij mijn gerief zou steken, maar ze is onvoorstelbaar lief. De kat voelt zich geïntimideerd als ik wat onstabiel door het huis stuiter, maar de hond voelt dat er iets scheelt en wil altijd en overal bij mij zijn. Lief toch!


Choco

Speculoospasta en al die 77.000 soorten choco van tegenwoordig ten spijt, ben ik al enige tijd op zoek naar de enige echte choco van Cote D’or, in van die grote potten van 750 gr. Dat was pas choco, mijn ontbijt waardig. Maar niet meer te vinden, of toch niet in de winkels die ik frequenteer.

Zou ik last krijgen van het vallen van de bladeren misschien? Ik zit tegenwoordig wel heel vaak te denken aan dingen uit mijn jeugd, en ik heb de indruk dat het ‘in mijnen tijd allemaal beter was’. Surely, I must be turning into an old geezer!

Over het vallen van de blaadjes gesproken, ik heb zondag zes kruiwagens vol blaadjes opgeraapt en op een hoop gegooid. Dat was denk ik fysiek het zwaarste wat ik in zeven maand gedaan heb, en ik heb het geweten. Mijn kuiten staan constant gespannen, en als ik buk en weer rechtkom is het alsof ik nog een extra inspanning daarbovenop moet doen, wat waarschijnlijk wel zo zal zijn. Achteraf moest ik gaan zitten (geen discussie daarover) en mijn benen leken wel duizend kilo te wegen. Maar ja, het leven gaat door, en de blaadjes moeten uiteindelijk wel eens opgeruimd worden, niewaar? Ze zouden wel rotten en tot aarde verworden op termijn, maar dat zou ook geen zicht zijn, peisk.